Kielikukko-lehti

Lehdet ladataan nettiin viiveellä.

Ohjeet kirjoittajille>>>>>


FinRA täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Juhlavuoden ensimmäinen lehti on ilmestynyt. Siinä FinRAn puheenjohtaja Ann-Sofie Selin tervehtii lukijaa, kunniapuheenjohtajat ja -toimittajamme muistelevat tätä taivalta.

Liisa Tainio kirjoittaa ääneen lukemisen onnesta. Samasta teemasta jatkaa Katarina von Numers-Ekman. Minna Maijala pohtii kielten oppimista.

Tässä kerromme lisää uuden lehden sisällöstä>>>>>


Liittymällä jäseneksi saat lehden. Voit myös tilata lehden. Kysy lisää osoitteesta
finrainfo @ gmail.com
KIELIKUKKO 4/2017    Koko lehti
KIELIKUKKO 3/2017     Koko lehti
KIELIKUKKO 2/2017     Koko lehti
KIELIKUKKO 1/2017     Koko lehti
KIELIKUKKO 4/2016    Koko lehti
KIELIKUKKO 3/2016     Koko lehti
KIELIKUKKO 2/2016     Koko lehti
KIELIKUKKO 1/2016     Koko lehti
KIELIKUKKO 4/2015      Koko lehti
KIELIKUKKO 3/2015      Koko lehti
 
KIELIKUKKO 1-2/2015  Koko lehti

http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko_2014-4_nettiversio.pdf
KIELIKUKKO 4/2014    Koko lehti
KIELIKUKKO 3/2014    Koko lehti
KIELIKUKKO 2/2014    Koko lehti
KIELIKUKKO 1/2014    Koko lehti


Päätoimittajan tervehdys, Sirpa Eskelä-Haapanen   (s. 1)

Jyväskylän Norssi – Suomen ensimmäinen harjoittelukoulu,
Markus Leppiniemi   (s. 2)
Ryhmädynamiikkaa etsimässä – Poimintoja suomalaisesta inkluusiosta ja työrauhakeskustelusta 
Aimo Naukkarinen   (s. 5)
Pedagogisia poimintoja 1900-luvun opetussuunnitelmista,
Henna Suomi   (s. 18)
Tarinan suunnittelu parin kanssa keskustellen, Marja Hannula   (s. 30)
Hyvinvointi mukaan arviointikeskusteluihin, Marita Kontoniemi   (s. 38)
Teoriasta käytäntöön – Esi- ja alkuopetuksen erikoistumisopinnoissa
tehdään tiivistä yhteistyötä normaalikoulun kanssa, Sanna Pakarinen ja
Petra Paavola   (s. 45)
Kuvien ja viittomien käytön opettelu päiväkodin ohjatuilla tuokioilla,
Anni Kareinen, Anja Rantala ja Tanja Vehkakoski   (s. 51)
AntiVirus+ -hanke: Lähietäopetusta sairaan tai erityisoppilaan opiskelun
tukemiseksi, Heta Orrain   (s. 58)
Opettajan professionaaliset kompetenssit – Kohti opettajan
professionaalista kasvua opettajankoulutuksessa ja opettajan työssä,
Raimo Nevalainen ja Eija Kimonen   (s. 63)
Luokkahuonedraaman ulottuvuudet koulussa, Tarja Tähkänen   (s. 85)
* Alakoulun kielikasvatuksen nykypäivää, Mari Kalaja, Anna Laukkarinen
ja Olli-Pekka Salo   (s. 93)
“Opetettavana aineena käsityö” – Näkemyksiä käsityöstä ja käsityön
merkityksistä, Riitta Huovila   (s. 106)
Käsityö alkuopetuksen eheyttämisen selkärankana, Mari Kyllönen ja
Tanja Mäenpää   (s. 116)
Länsimainen taidemusiikki osana lapsen musiikillista situaatiota,
Henna Mikkonen ja Suvi Rimpiläinen   (s. 125)